Výstražná lišta

/
/
Jak řešit nedoplatek za elektřinu či plyn

Jak řešit nedoplatek za elektřinu či plyn

Logo EUNedoplatky za elektřinu či plyn mohou, obzvláště v dnešní době, představovat stresující problém pro mnoho lidí. Vznikají z různých důvodů, jako je zvýšená spotřeba, nesprávné odhady spotřeby nebo nečekané změny ve finanční situaci. Řešení vzniklých (či očekávaných) nedoplatků vždy vyžaduje pečlivé plánování a komunikaci s vaším dodavatelem energií.
Co tedy dělat, pokud se do podobné situace dostanete?

Zkontrolujte fakturu s vyúčtováním

Prvním krokem při řešení nedoplatku na elektřině je podrobná kontrola vaší faktury. Zjistěte, proč k nedoplatku došlo. Důvodem vzniku může být vyšší spotřeba energií během zimních měsíců, chybné odhady spotřeby, neaktuální údaje o měření, ale třeba i závada spotřebiče.

Kontaktujte dodavatele energií

Jakmile zjistíte důvod nedoplatku, je důležité co nejdříve kontaktovat svého dodavatele energií. Zavolejte na zákaznickou linku nebo je kontaktujte e-mailem či písemně a vysvětlete situaci. Stejnou cestou můžete podat i reklamaci vyúčtování. Dodavatel bude moci prověřit údaje ve vyúčtování a zjistit, zda existuje chyba na jeho straně.

Požádejte o splátkový kalendář

Pokud nedoplatek nebyl způsoben chybou, ale máte obtíže s jednorázovým uhrazením dluhu, obraťte se na svého dodavatele a požádejte o možnosti nastavení splátkového kalendáře. Mnoho dodavatelů je ochotno zákazníkům vyjít vstříc a umožní vám splácet dluh v menších částkách po určité období. Počítejte však i s nutností hradit ke splátce pravidelné zálohy.

Mějte přehled o financích

Aby nedoplatky nevznikaly opakovaně, udržujte si průběžný přehled nejen o spotřebě energií, ale i o finančních výdajích. Vytvořte si rozpočet. To vám umožní lépe plánovat své platby za elektřinu a další náklady.

Nebojte se o svých problémech poradit

Pokud pociťujete problém předlužení, potýkáte se s nedoplatky na energiích opakovaně nebo si nevíte rady s aktuálně vzniklým nedoplatkem, zvažte konzultaci k možnému řešení situace v Poradně při finanční tísni o.p.s. V České Kamenici se na nás můžete obrátit v domě kultury, kde poskytujeme službu dluhového a insolvenčního poradenství.

Na schůzku je možné se objednat na tel. č. 731 280 835 či e-mailem na hadas@financnitisen.cz.

Poradna je otevřena v pondělí a ve středu od 9 do 13 hodin, v úterý a ve čtvrtek potom v čase dle objednání.

Jiří Hadaš

Sdílejte článek:

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na Linkedinu
Poslat přes Whatsapp